ANPC verifică intermediarii de credite: peste o sută de firme, în neregulă
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), prin Direcția Generală Control și Supraveghere Piață – Direcția Produse și Servicii Bancare Nebancare și Administratori Credite, a desfășurat o amplă acțiune de control la nivel național privind activitatea intermediarilor de credite.
Scopul principal al acțiunilor a fost verificarea modului în care operatorii economici respectă legislația privind protecția consumatorilor în domeniul creditelor.
Rezultatele controalelor
La nivel național, din cei 859 de operatori economici verificați, au fost depistate abateri la 107 societăți comerciale. Printre principalele nereguli identificate se numără:
- nerespectarea obligațiilor privind furnizarea informațiilor precontractuale prevăzute de OUG nr. 52/2016;
- lipsa dovezii de înregistrare în registrul gestionat de ANPC, conform prevederilor legale.
Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat:
- 7 amenzi contravenționale, în valoare totală de peste 37.000 de lei;
- 120 de avertismente;
- măsuri de remediere, cu scopul de a aduce contractele în conformitate cu legislația privind creditele pentru consumatori.
Recomandări pentru consumatori
ANPC reamintește publicului importanța verificării intermediarilor de credite înainte de a apela la serviciile acestora.
Consumatorii sunt sfătuiți să consulte registrul public de pe site-ul ANPC pentru a confirma dacă un intermediar este înregistrat, să solicite informațiile obligatorii în scris înainte de semnarea unui contract și să fie atenți la promisiunile înșelătoare de tipul „ștergem înregistrarea din Biroul de Credit”.
De asemenea, Autoritatea atrage atenția că doar băncile și instituțiile financiare nebancare pot solicita ștergerea datelor din Biroul de Credit.
În cazul dificultăților financiare, consumatorii sunt încurajați să discute direct cu creditorul sau intermediarul pentru a găsi soluții legale de reeșalonare sau renegociere a contractelor.
ANPC subliniază că va continua să monitorizeze constant piața, pentru a se asigura că drepturile și interesele economice ale consumatorilor sunt protejate.

