Ce poți face în cazul suspendării, restricționării sau închiderii contului de pe o platformă de social media?
Ce restricții pot fi impuse de marile platforme (Facebook, TikTok, Youtube, Instagram) asupra conturilor utilizatorilor și ce poți face în cazul suspendării, restricționării sau închiderii contului?
Conturile care conțin informații care constituie continut ilegal sau sunt incompatibile cu conditiile generale de utilizare ale serviciilor platformelor pot primi următoarele restricții din partea platfomelor:
- restricții privind vizibilitatea anumitor informații furnizate de utilizator, inclusiv eliminarea conținutului;
- blocarea accesului la conținut sau retrogradarea conținutului;
- suspendarea, sistarea sau alte restricții ale plăților monetare;
- suspendarea sau sistarea totală sau parțială a furnizării serviciului;
- suspendarea sau închiderea contului utilizatorului.
În oricare dintre restricții, platformele online trebuie să îți trimită o expunere de motive clară și specifică, care să includă tipul restricției, durata, faptele și circumstanțele avute în vedere, temeiul juridic sau contractual invocat și căile de atac disponibile.
Ce poți face în cazul în care contul tău a primit una dintre restricții:
- poți depune o plângere pe cale electronică și gratuit prin sistemul intern al platformei;
- dacă nu ești mulțumit de răspunsul primit, te poți adresa unui organism de soluționare extrajudiciară a litigiilor, certificat oficial;
- dacă platforma nu îți trimite o expunere de motive sau nu îți pune la dispoziție un mecanism de transmitere a reclamațiilor, poți depune o plângere la ANCOM, însoțită de dovezi concludente pentru fiecare pas întreprins, aici: https://bit.ly/FormularplangeriDSA.