„Copiii imită ce văd la adulți” – Salvați Copiii România lansează o campanie de prevenire a bullyingului în grădinițe
Salvați Copiii România, în parteneriat cu Fundația OMV Petrom, lansează campania „Copiii imită ce văd la adulți”, o inițiativă națională care pune accent pe responsabilitatea părinților și a educatorilor în prevenirea comportamentelor de bullying, încă din grădiniță.
Campania face parte din programul „Să fim prieteni – Fără Bullying” și vine în contextul în care 8 din 10 specialiști în educația timpurie spun că se confruntă frecvent cu situații de bullying între copii. Mai mult, 6 din 10 consideră că tachinările și agresivitatea persistă și în afara programului școlar, potrivit unui studiu derulat pe un eșantion de 608 educatori, consilieri și directori de grădinițe.
„Bullyingul nu este o problemă pe care să o reparăm după ce apare, ci una pe care trebuie să o prevenim. Iar prevenirea începe acasă și în grădiniță, prin exemplul personal”, a transmis Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Salvați Copiii România.
Potrivit studiului, părinții sunt considerați principalii factori în modelarea comportamentului copiilor (75%), urmați de grupul de copii (50%) și de personalul educațional (42%).
Campania promovează ideea că exemplul personal este esențial: „Ai grijă ce exemple oferi copilului tău!” – este mesajul central al inițiativei, care încurajează adulții să manifeste zi de zi comportamente bazate pe respect, empatie, grijă și toleranță.
Platformă cu resurse pentru părinți și educatori
Componenta digitală a campaniei este găzduită pe safimprieteni.ro, unde părinții și educatorii pot accesa gratuit materiale educative, filmulețe și ghiduri utile pentru a sprijini copiii în dezvoltarea unor relații sănătoase, fără violență sau excludere.
„Părinții și educatorii trebuie să fie atenți la modelele pe care le oferă și să facă echipă pentru binele copiilor și al comunității”, a declarat Amalia Fodor, Director al Fundației OMV Petrom.

