Portul Constanța – investiții de aproape 2 miliarde de euro pentru viitorul maritim
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, a efectuat vineri o vizită oficială în Portul Constanța, la invitația directorului general al CN Administrația Porturilor Maritime SA, Mihai Teodorescu. În cadrul întâlnirii, au fost prezentate principalele direcții de dezvoltare ale celui mai important nod logistic maritim al României.
„Portul Constanța rămâne un hub strategic pentru România și Europa, iar proiectele aflate în derulare sau pregătire vor consolida acest rol”, a declarat ministrul.
Proiecte finalizate recent includ:
- Extinderea la 4 benzi a drumului Poarta 10 bis – Poarta 9 (12,69 mil. euro)
- Modernizarea infrastructurii și protecția mediului (15,03 mil. euro)
- Realizarea unui drum și a unei parcări în zona cheului fluvio-maritim (3,26 mil. euro)
Proiecte majore în desfășurare sau planificare:
- Modernizarea infrastructurii electrice (23,05 mil. euro)
- Extinderea cheurilor danelor 10 și 12 – zona Midia (16,93 mil. euro)
- Master Plan rutier (122,6 mil. euro)
- Dragaje de investiții (142,6 mil. euro)
- Dezvoltarea capacității feroviare – etapa II (23,8 mil. euro)
- Construirea unui parc fotovoltaic (11,3 mil. euro)
- Amenajarea unei parcări securizate lângă A4 (43,37 mil. euro)
- Proiectul de anvergură pentru molurile III S și IV S, în valoare de 1,1 miliarde euro
Valoarea totală a investițiilor în Portul Constanța, prin CN APM SA, depășește 1,93 miliarde euro, ceea ce transformă această zonă într-un pilon esențial al infrastructurii de transport din regiunea Mării Negre.
Un alt obiectiv strategic în curs de reabilitare este Digul de Nord – tronson Poarta 1 – Farul Alb, cu o lungime de 3.550 metri. Lucrările includ reparații la structura de protecție, consolidări și înlocuirea stabilopozilor în funcție de zonă, cu greutăți cuprinse între 4,5 și 25 de tone.
Ministrul a vizitat și noul terminal de pasageri, un spațiu modern și prietenos, pregătit să ofere o experiență plăcută turiștilor care sosesc pe cale maritimă.
„Portul Constanța nu este doar o facilitate logistică! Viitorul transportului maritim românesc se construiește acum, aici”, a concluzionat Ciprian Șerban.

